17oCprognoza pogody

Aktualności

Akcja Mural – nowy konkurs w ramach „Kampanii Kolejowe ABC”

 

Urząd Transportu Kolejowego zaprasza uczniów szkół podstawowych z całej Polski do wzięcia udziału w Akcji Mural. Najlepszy pomysł na mural ozdobi ścianę w centrum Warszawy. Dzieci i młodzież mogą rywalizować o atrakcyjne nagrody zarówno dla zwycięskiej klasy, jak i całej szkoły. Konkurs trwa od 1 października do 15 grudnia 2019 r.

Konkurs organizowany przez Urząd Transportu Kolejowego w ramach „Kampanii Kolejowe ABC” przeznaczony jest dla uczniów klas III-VI szkół podstawowych z całej Polski. Zadaniem uczestników będzie stworzenie najlepszej grafiki prezentującej zasady bezpieczeństwa na terenach kolejowych. Projekt powinien być związany tematycznie także z nosorożcem Rogatkiem, bohaterem „Kampanii Kolejowe ABC”.

Spośród wszystkich nadesłanych prac zostanie wybrany najlepszy projekt. Przy współpracy jego autorów i znanych artystów muralowców w czerwcu 2020 roku koncept zostanie przeniesiony na ścianę budynku przy Placu Zawiszy w centrum Warszawy jako wielkoformatowy mural i będzie ozdobą stolicy przez kolejne pół roku.

– Konkurs plastyczny na projekt muralu organizowany w ramach „Kampanii Kolejowe ABC” pozwoli dzieciom na odkrycie w sobie artystycznych zdolności. Wierzę, że udział w Akcji Mural będzie dla nich niezapomnianą przygodą, a jednocześnie pozwoli im utrwalić zasady bezpiecznego podróżowania koleją i poszerzyć wiedzę dotyczącą właściwego poruszania się na terenach kolejowych – uważa dr inż. Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego.

Poza wielkoformatowym muralem, na zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody. Autorzy najlepszej pracy pojadą na 3-dniową zieloną szkołę, a szkoła, której podopieczni zwyciężyli, otrzyma 20 000 zł na odmalowanie wybranych pomieszczeń. Jurorzy przyznają także 5 wyróżnień, a szkoły, do których uczęszczają ich autorzy, otrzymają 5 000 zł na odmalowanie jednego pomieszczenia szkolnego.

Aby wziąć udział w konkursie, należy wykonać kolorowy projekt muralu w formacie A4 lub A3 w orientacji pionowej, w zespole liczącym od 3 do 30 uczniów z klas III-VI szkoły podstawowej. Prace należy przesłać do 15 grudnia 2019 r. za pomocą formularza dostępnego na stronie   www.kolejoweabc.pl/akcjamural.

Akcję merytorycznie i praktycznie wspiera m.in. psycholog dziecięca, dr Aleksandra Piotrowska, będąca społecznym doradcą Rzecznika Praw Dziecka i Komitetu Ochrony Praw Dziecka. Nad wykonaniem projektu muralu czuwać będą profesjonalni artyści muralowcy, Lucy Fidos oraz Bartek Podlewski, znani między innymi z murali ursynowskich w Warszawie.

Akcja Mural organizowana jest w ramach projektu „Kampania Kolejowe ABC” realizowanego przez Urząd Transportu Kolejowego. Kampania jest współfinansowana ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Szczegółowe informacje dotyczące Akcji Mural dostępne są na stronie internetowej www.kolejoweabc.pl/akcjamural.

Aplikacje
mobilne

Podążaj za trasą, rozwiązuj gry terenowe i odkrywaj ciekawe miejsca z funkcją rozszerzonej rzeczywistości. A to wszystko na dwa systemy!

Aplikacja dostępna do pobrania za darmo w sklepach Google Play i AppStore.

Aplikacje<br>mobilne
Google Play App Store

"Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie".

Operacja pn. „Kreowanie wizerunku obszaru LGD przy wykorzystaniu narzędzia informatycznego w postaci kiosków multimedialnych w miejscowości Busko – Zdrój” mająca na celu Promocję walorów turystycznych powiatu buskiego przy wykorzystaniu kiosków multimedialnych posadowionych w miejscowości Busko – Zdrój, współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej w ramach działania 19 Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER, poddziałanie 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” z wyłączeniem projektów grantowych oraz operacji w zakresie podejmowania działalności gospodarczej objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. Planowany wynik operacji: utworzone narzędzie informatyczne, 4 kioski multimedialne oraz 1000 osób korzystających z utworzonych narzędzi informatycznych kreujących wizerunek regionu.

Nasza witryna wykorzystuje pliki cookies, m.in. w celach statystycznych. Jeżeli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej na ten temat...